رفتن به محتوای اصلی
x

حضور دکتر هادی شفیعی محقق ایرانی و مخترع چیپی برای شناسایی و تعیین میزان تعداد ویروس ایدز در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

دکتر هادی شفیعی محقق ایرانی (فارغ التحصیل دانشگاه صنعتی اصفهان)دانشگاه هاروارد موفق به طراحی میکروچیپ برای شناسایی و تعیین تعداد ویروس ایدز در بیماران شده است. وی در سال 2012 با ارائه طرحی برای ساخت وسیله کوچکی که بتواند در زمان کم با قیمت ارزان و کاربری اسان ویروس ایدز را شناسایی کند موفق به دریافت جایزه از سازمان بهداشت ملی آمریکا NIH گردید. روش های موجود بر پایه واکنش انتی بادی بوده و نیاز به دستگاه و کیتهای گران قیمت و پرسنل ورزیده دارد در حالی که روش ارائه شده در این مطالعه قادر به شناسایی ویروس در کمتر از 10 دقیقه و با هزینه کمتر از دو دلار می باشد و نیاز به تجهیزات و پرسنل متخصص ندارد. این وسیله قادر به اتصال به تلفن همراه جهت ارسال اطلاعات به مراکز درمانی و پزشک معالج می باشد. این روش می تواند مبنایی برای ساخت وسائلی برای شناسایی و تعیین تعداد در سایر ویروس ها از جمله ویروس های هپاتیت باشد.

ax

 

از آنجایی که دانشگاه هاروارد هر ساله 3 طرح برگزیده سال را به انتخاب کرده و بنا بر رای مردم برنده اعلام میکند لذا از کلیه هموطنان و ایرانیان  سراسر جهان  دعوت میکنیم تا با حمایت از از دکتر هادی شفیعی و رای مثبت به طرح ایشان باز هم نام ایران و ایرانی را در سراسر جهان پر آوازه نمایند. مهم در هنگام رای دادن در قسمت کد پستی :عبارت IRAN را واردئ نمایید هموطنان می توانند با مراجعه به سایت http://hadi-shafiee.com/ به Fighting HIV/AIDS- A Low Cost Flexible Microchip رای دهند.

 

دکتر هادی شفیعی روز سه شنبه مورخ 98/08/06 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور یافته و به ارائه سخنرانی در مورد تحقیقات حود پرداختند.

ax