previous pauseresume next

نکات کلیدی و صریح برای رشد کسب و کار

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امید است این آموزش ها، که شاید برای اولین بار به این صراحت و صداقت با آن برخورد می کنید، کمکی باشد تا بتوانید بهترین و مناسب ترین مسیر را برای سرمایه گذاری در زمینه بازاریابی و توسعه تجارت انتخاب کنید.

فضای اینترنت اصلا مجازی نیست!

 اگر "فضای مجازی" را "غیر واقعی" یا "غیر موثر" تعبیر کنیم، این یکی از بزرگترین اشتباهات ما در ترجمه یا برداشت از یک پدیده جدید است. اینترنت به همان اندازه مجازی است که روابط بین انسان ها و مراوداتشان. اینترنت مانند سایر ابداعات بشر، ابزار بی نظیری است که باید ازآن در مسیر آسان سازی کارها استفاده نمود، نه پیچیده سازی و سربار نمودن هزینه های اضافه.

قصد ما در این مقاله پرداختن به کاربرد اینترنت در تجارت و استفاده از آن برای رونق بخشی به کسب وکار می باشد. همچنین سعی می شود راه های نادرستی که باعث هزینه های اضافه و بی تاثیر می شود نیز روشن گردد.

از مرحله پرت نشوید؛ قواعد جذب و حفظ مشتری در اینترنت، مانند بازارهای فیزیکی است.

به هر جا که تعدادی فروشنده(معمولا با صنف مشابه یا مکمل) قصد فروش کالای خود به مشتریان را داشته باشندقواعد جذب و حفظ مشتری در اینترنت، مانند بازارهای فیزیکی است، جدا از اینکه آنجا فیزیکی یا غیر فیزیکی (مانند اینترنت) باشد، بازار گفته می شود

- عوامل اصلی که باعث خرید یک مشتری از فروشنده می شود عبارتند از:

۱. اعتماد به فروشنده

۲. امکان مقایسه محصولات

۳. مشاهده تنوع در محصولات

۴. در دسترس بودن فروشنده و کالا جهت به دست آوردن اطلاعات

۵. جلب احساسات مثبت مشتری

بدیهی است توقعات بالا جز در یک بازار محقق نخواهد شد. اینترنت در بوجود آوردن بازاری از فروشندگان و محصولات گسترده بسیار کارآمد است و می تواند امکان انتخاب درست را، به معنای واقعی برای خریدار فراهم آورد.

 

مساله اصلی اینجاست که چطور در یک مکان پر بازدید و مناسب در اینترنت شعبه فعال داشته باشید.

عصای جادویی ابزارهای اینترنتی!

عصای جادویی ابزارهای اینترنتی!

 برای ما همیشه جای تعجب بوده که با این همه ابزار مفید مانند سایت ها و پورتال های  تجاری  که در اینترنت موجود است، چطور بعضی ها برای شروع و یا توسعه کسب وکار خود، اقدام به سرمایه گذاری برای برنامه نویسی و یا خرید سیستم های اختصاصی آنلاین می کنند و هزینه، فکر و توان خود را در مسیری صرف می کنند که به هیچ وجه  جوابگویی لازم را ندارد. البته ایجاد سایت و سیستم های جدید  توسط اصناف مختلف را به طور کلی نفی نمی کنیم، اما معتقدیم در بیش از ۹۵% موارد، حتی اگر ایجاد وب سایت، رایگان هم باشد، این کار به هیچ وجه ضروری نیست، بلکه ممکن است مضر هم باشد. به روز نبودن اطلاعات سایت بسیاری از شرکت ها، که باعث بی اعتمادی مشتریان آن ها می شود، شاهدی بر این موضوع است.

در اینترنت اغلب ابزارها برای انجام کارهای تجاری موجود است و شما نیز نیازی به دوباره کاری ندارید، ضمن اینکه اکثر خدمات این سایت ها و پورتال ها، رایگان می باشد. امروزه شرکت ها و افرادی هستند که از طریق سایت علی بابا هزاران دلار تجارت می کنند، بدون اینکه وب سایت اختصاصی دراینترنت داشته باشند!

در ادامه یک روند ساده، کم هزینه و البته موثر را ذکر می کنیم که در مقایسه با روش های دیگر، مانند یک عصای جادو، به رشد تجارت شما کمک خواهد کرد، تنها کافیست اندکی زمان صرف کنید و مراحل زیر را انجام دهید

۱. ابتدا در اینترنت برای خود یک پایگاه اصلی(لندینگ پیج) ایجاد کنید. این پایگاه می تواند یک وبلاگ، سایت ساز و یا صفحه فیسبوک شما باشد.

۲. در شبکه های اجتماعی به معرفی خود و جذب مشتریان بپردازید.

۳. از طریق یک پورتال فروشگاهی خوب کالاهای خود را به نمایش بگذارید.

۴. درصورت نیاز از سایت هایی که سرویس مدیریت ارتباط با مشتری ارائه می دهند استفاده کنید.

۵.در نهایت توسط ابزاری که همین سایت ها در اختیار شما می گذارند، قابلیت انتشار محتوای خود را فراهم سازید

انجام این ۵ کار در اینترنت، رایگان و یا با هزینه چند ده هزارتومانی قابل انجام است. علاوه بر آن، دیگر نگران پشتیبانی فنی، تامین اطلاعات ، شارژ سالیانه و ... نیز نیستید. کارهای بالا نیاز به تخصص زیادی ندارد و خود شما و یا یک اپراتور ساده اینترنت هم می تواند این کار را برای شما انجام دهد. البته اگر پورتالی موجود باشد که  بیشتر این امکانات را به صورت یکجا برای شما فراهم کند، بسیار عالی خواهد بود. شما باید در انتخاب ابزار و پورتال هایی که می خواهید در آن ها فعالیت تجاری داشته باشید دقت کنید.

 

گروه  نت برندینگ در قالب طرح پرستو، خدمات حرفه ای در این زمینه ارائه می دهد.

 

 در مقاله بعدی سعی داریم  پورتال ها و سایت های مناسبی که می توانند در این مسیر به شما کمک کنند را معرفی کنیم.

بّه نقل از سایت برندینگ ( لینک مرجع )